A családi háttér szerepe az óvodaiskola átmenet szelekciós mechanizmusában
Main Article Content
Abstract
Tanulmányunkban az iskolába lépéskor tetten érhető szelekciós mechanizmus empirikus leírására teszünk kísérletet. Kutatásunkban egy nagyváros összes elsős tanulójának szocioökonómiai hátterét felmértük. Megvizsgáltuk, hogy az első évfolyamra történő beiskolázás során hogyan alakul az iskolák tanulói összetétele. A tanulmány központi kérdése a körzeti és a nem körzeti iskolába beíratott gyermekek közötti különbségek feltérképezése, az iskolaválasztási tendenciák elemzése, az iskolák, iskolakörzetek összehasonlítása.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Józsa, K., & Hricsovinyi, J. (2011). A családi háttér szerepe az óvodaiskola átmenet szelekciós mechanizmusában. Iskolakultúra, 21(6-7), 12–29. Retrieved from https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21152
Issue
Section
Articles