A családi háttér szerepe az óvodaiskola átmenet szelekciós mechanizmusában

Main Article Content

Krisztián Józsa
Julianna Hricsovinyi

Abstract

Tanulmányunkban az iskolába lépéskor tetten érhető szelekciós mechanizmus empirikus leírására teszünk kísérletet. Kutatásunkban egy nagyváros összes elsős tanulójának szocioökonómiai hátterét felmértük. Megvizsgáltuk, hogy az első évfolyamra történő beiskolázás során hogyan alakul az iskolák tanulói összetétele. A tanulmány központi kérdése a körzeti és a nem körzeti iskolába beíratott gyermekek közötti különbségek feltérképezése, az iskolaválasztási tendenciák elemzése, az iskolák, iskolakörzetek összehasonlítása.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Józsa, K., & Hricsovinyi, J. (2011). A családi háttér szerepe az óvodaiskola átmenet szelekciós mechanizmusában. Iskolakultúra, 21(6-7), 12–29. Retrieved from https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21152
Section
Articles