Pedagógiai terek iskolai implementációja : architektúra és funkcionális terek a mindennapok pedagógiai világában

Main Article Content

Mária Hercz
Kálmán Sántha

Abstract

A tanulmány a hazai neveléstudomány számára eddig kevésbé feltárt terület feltérképezésére vállalkozik: a tudás társadalma által elvárt iskolaképnek megfelelően körvonalazza a jövő hatékony iskolájának lehetséges építészeti megoldásait. Elsősorban német és angol nyelvű szakirodalmi bázisra építkezik, és a „reflektív napló” kvalitatív technikával végzett mikrokutatásra alapozva mutatja be a pedagógiai terek intézményi környezetbe történő beágyazódását. Olyan elméleti modell alkotására tesz kísérletet, amely rávilágít a pedagógiai architektúra és az eredményes tanítás-tanulás folyamata közötti kapcsolat szükségességére. Az eredmények sokszor idealizált intézmény képét körvonalazzák, amely többdimenziós és multifunkciós jellegének köszönhetően a modern iskola álomképét jelenti.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Hercz, M., & Sántha, K. (2009). Pedagógiai terek iskolai implementációja : architektúra és funkcionális terek a mindennapok pedagógiai világában. Iskolakultúra, 19(9), 78–94. Retrieved from https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20895
Section
Articles