A kompetencia szerkezete és a kompetencia-alapú oktatás

Main Article Content

Imre Knausz

Abstract

A „kompetencia” ma kétségkívül a leglejáratottabb szó a hazai pedagógiai diskurzusban. Az utóbbi évtizedben kibontakozó „szédületes karrierje” (Sáska, 2007a, 148.) arra vezethető vissza, hogy kiemelt szerepet játszik az uniós oktatáspolitika alapdokumentumaiban, nélkülözhetetlen eleme lett az oktatási bürokrácia nyelvének mind a közoktatás, mind a szakképzés, mind a felsőoktatás vonatkozásában, és mindennek következtében a kompetenciákra és a kompetenciák fejlesztésére való hivatkozás nem maradhat ki azokból a szövegekből, amelyek a forrásokhoz való hozzájutás szakmai legitimációját célozzák.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Knausz, I. (2009). A kompetencia szerkezete és a kompetencia-alapú oktatás. Iskolakultúra, 19(7-8), 71–83. Retrieved from https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20874
Section
Articles