Ikonológia-ikonográfia mint a történeti pedagógia segédtudománya

Main Article Content

János Géczi

Abstract

1994-ben W. J. T. Mitchell és Gottfried Boehm egyidejűleg bejelentették a humántudományokban bekövetkezett képi fordulatot. Deklarációjuk itthon is visszhangra talált, s a mai napig úgy hivatkoznak a közleményre, mint az ikonológia/ikonográfiatudomány diszciplinarizálódásának eseményére. (Hornyik, 2006) Mind Mitchell, mind pedig Boehm egy orákulum, Richard Rorty nyomában haladtak: Rorty szerint az antik és a középkori keresztény világ olyan filozófiát vallott, amely a dolgokkal foglalkozott. Az újkor gondolkodására ezzel szemben az ideák felé fordulás vált jellemzővé, míg napjaink kutatóinak figyelmét a szavak kötik le.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Géczi, J. (2008). Ikonológia-ikonográfia mint a történeti pedagógia segédtudománya. Iskolakultúra, 18(1-2), 108–119. Retrieved from https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20718
Section
Articles