A kompetencia szerkezete és a kompetencia-alapú oktatás

Main Article Content

Imre Knausz

Absztrakt

A „kompetencia” ma kétségkívül a leglejáratottabb szó a hazai pedagógiai diskurzusban. Az utóbbi évtizedben kibontakozó „szédületes karrierje” (Sáska, 2007a, 148.) arra vezethető vissza, hogy kiemelt szerepet játszik az uniós oktatáspolitika alapdokumentumaiban, nélkülözhetetlen eleme lett az oktatási bürokrácia nyelvének mind a közoktatás, mind a szakképzés, mind a felsőoktatás vonatkozásában, és mindennek következtében a kompetenciákra és a kompetenciák fejlesztésére való hivatkozás nem maradhat ki azokból a szövegekből, amelyek a forrásokhoz való hozzájutás szakmai legitimációját célozzák.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Knausz, I. (2009). A kompetencia szerkezete és a kompetencia-alapú oktatás. Iskolakultúra, 19(7-8), 71–83. Elérés forrás https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20874
Rovat
Cikkek