A mese és a játék jelenléte a kisgyermekes családok életében

Main Article Content

Ágnes Nyitrai
Sarolta Darvay

Abstract

Az első életévekben szerzett élmények és tapasztalatok későbbi fejlődést meghatározó szerepe már nemcsak a tudományos és szakmai közéletben, hanem a közgondolkodásban is evidencia. Ez a paradigmaváltás a 160 éves múltra visszatekintő bölcsődepedagógiát is az eddigi szakmai-módszertani nézetek újragondolására, a felmerülő kérdések megválaszolására ösztönzi. Gyakran megfogalmazódik szakmai dokumentumokban a családi nevelés értékeire, hagyományaira történő építkezés, ugyanakkor rögtön felvetődik a kérdés: vajon ismerik-e a kisgyermeknevelők a családi nevelés jellemzőit oly mértékben, hogy azt pedagógiai munkájukban hasznosítani tudják? A családi nevelés jellemzőit, a családban és a bölcsődében zajló nevelés egymással való kapcsolódásait vizsgáló kutatásunkból az otthoni nevelés néhány szeletével kapcsolatos eredményeinket mutatjuk be tanulmányunkban.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Nyitrai, Ágnes, & Darvay, S. (2013). A mese és a játék jelenléte a kisgyermekes családok életében. Iskolakultúra, 23(11), 73–85. Retrieved from https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21445
Section
Articles