Nevelés – mi végre? : nevelésfilozófiai megközelítésben

Main Article Content

Sándor Karikó

Abstract

Reális ellentmondást tár fel, számunkra, a pedagógiában tevékenykedők számára pedig fölöttébb fájdalmas felismerést tükröz Csányi Vilmos (2010) tanulmánya, melyben arról ír, hogy a család az iskolától várja a nevelést, az érzelmi biztonságot, az erkölcsöt, a kiegyensúlyozott személyiség kialakítását, miközben az iskola azt hiszi, hogy a gyermek már eleve szilárd közösséggel, erkölccsel ellátott helyről (a családtól) érkezik, úgymond „megnevelve”. Vagyis az iskolának leginkább a tudásátadás feladatával, s nem holmi nevelési problémákkal kell bíbelődni.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Karikó, S. (2010). Nevelés – mi végre? : nevelésfilozófiai megközelítésben. Iskolakultúra, 20(4), 84–90. Retrieved from https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21012
Section
Articles