Egy általános kooperatív modell lehetőségéről

Main Article Content

Ferenc Arató

Abstract

Az alábbiakban a kooperatív alapelvek általános modelljéhez vezető utat szeretném bemutatni a kooperatív tanulásszervezést megalapozó amerikai iskolák elképzeléseit elemezve. Ebben az elemzésben annak a komplex alapelvrendszernek a nemzetközi szakirodalmi hátterét igyekszem nyomon követni, amelyet Varga Aranka szerzőtársammal közösen az Együtt-tanulók kézikönyvében először részletesen bemutattunk (Arató és Varga, 2006, 13–49.). Elsősorban három meghatározó amerikai kooperatív műhely elképzeléseinek összevetése mentén hozom összhangba az általunk felvázolt alapelvrendszert a nemzetközi szakirodalommal (Elliot Aronson, a Johnson testvérek és Spencer Kagan iskolája kerül szóba). (1) Ebben a tanulmányban a kortárs amerikai műhelyek szövegeinek lebontásával, modelljeik strukturális sajátosságainak elemzésével, intertextuális összefüggéseinek felhasználásával egy általános kooperatív modell lehetőségére mutatok rá.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Arató, F. (2010). Egy általános kooperatív modell lehetőségéről. Iskolakultúra, 20(1), 106–115. Retrieved from https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20962
Section
Articles