A jövő generáció IST-szocializációja : "Legyen jobb a gyerekeknek!"

Main Article Content

Máté Julesz

Abstract

A 243/2003. (XII. 17.) kormányrendelet melléklete, azaz a Nemzeti Alaptanterv III. részének értelmében a digitális kompetencia felöleli az információs társadalom technológiáinak magabiztos és kritikus használatát a munka, a kommunikáció és a szabadidő terén. A digitális kompetencia a természetnek, továbbá az Information Society Technology, azaz az IST szerepének és lehetőségeinek felfogását igényli mind a személyes, mind a társadalmi életben. Nemzeti alaptantervünk posztulátuma szerint az individuum fel kell hogy ismerje az IST nyújtotta előnyöket, és maximálisan ki kell aknáznia ezeket, ugyanakkor egyfajta distanciált viszonyt szükséges kialakítania az IST-vel, amely lehetővé teszi a gyermek értelmi- érzelmi autonómiájának megőrzését.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Julesz, M. (2009). A jövő generáció IST-szocializációja : "Legyen jobb a gyerekeknek!". Iskolakultúra, 19(11), 111–122. Retrieved from https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20929
Section
Articles