Horizontális és vertikális szegregáció az oktatásban nemek szerint

Main Article Content

Hajnalka Fényes

Abstract

Bár a nők sok tekintetben elérték az egyenlőséget az oktatásban, a horizontális és vertikális szegregáció még mindig hátrányos helyzetbe hozza őket. A horizontális szegregáció szerint a nők eltérő képzési területeken tanulnak, amit a munkaerőpiac kevésbé értékel, a vertikális szegregáció szerint pedig arányuk kisebb az oktatás legfelsőbb szintjein (PhD képzés, egyetemi oktatók), ami szintén az alacsonyabb keresetek egyik forrása. A tanulmány a „Regionális egyetem” kutatás adatai segítségével vizsgálja a felsőoktatásban nemek szerint jelen lévő horizontális és vertikális szegregáció egy-egy szeletét, emellett megnézzük azt is, hogy a „nőies” és „férfias”, illetve az egyetemi és főiskolai karokon milyen a fiúk és lányok társadalmi háttere.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Fényes, H. (2009). Horizontális és vertikális szegregáció az oktatásban nemek szerint. Iskolakultúra, 19(10), 24–38. Retrieved from https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20906
Section
Articles