A metakogníció nemverbális indikátorai kisgyermekkorban

Main Article Content

David Whitebread
Deborah Pino Pasternak
Claire Sangster
Penny Coltman

Abstract

A metakogníció-kutatás szakirodalmának egyik jelentős kérdése, hogy a metakognitív folyamatok milyen mértékben tudatosak és elérhetőek a verbális kifejezés számára (Veenman, Van Hout-Wolters és Afflerbach, 2006). Ez fontos elméleti probléma, amely nagyon szorosan összefügg kutatásmódszertani megfontolásokkal. A metakognitív folyamatok eddigi vizsgálata elsősorban a verbális megnyilvánulásokon keresztül történt – például interjúk, kérdőívek és hangosan gondolkodtatás módszerével. Ez a megközelítés alapjában kizárja a tudattalan és a nemverbális folyamatok és viselkedésformák figyelembe vételét.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Whitebread, D., Pino Pasternak, D., Sangster, C., & Coltman, P. (2007). A metakogníció nemverbális indikátorai kisgyermekkorban. Iskolakultúra, 17(11-12), 82–91. Retrieved from https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20693
Section
Articles