Az alternatív iskolát választó szülők iskolaválasztási motívumai és elvárásai az iskolával szemben
Main Article Content
Absztrakt
Az iskolaválasztás fontos mérföldkő egy család életében, mellyel a szülők célja, hogy a lehető legjobb oktatást és nevelést nyújtó iskolát válasszák gyermekük számára (Andor és Liskó, 1999). Ennek köszönhetően az iskolaválasztás a neveléstudományi érdeklődés középpontjába került, és számos kutatás irányult – jellemzően nagy mintán végzett kérdőíves kutatás módszerével – az iskolaválasztást meghatározó tényezők, az iskolával szembeni elvárások és a szülők iskolaképének feltárására. Jelen tanulmány ezeket az eredményeket szeretné kiegészíteni, árnyalni az alternatív iskolát választani szándékozó szülők körében végzett kvalitatív elemzésen alapuló kutatás eredményeinek bemutatásával, melynek keretében egy közismert szociálismédia-felületen található, az alternatív iskolák iránt érdeklődőket tömörítő nyilvános csoport olyan posztjait vizsgáltuk tartalomelemzés módszerével, amelyekben a szülők alternatív iskolát kerestek gyermekeik számára.