Terápiás stratégiák a művészeti oktatásban Lisa Kay: Therapeutic Approaches in Art Education

Main Article Content

Lengyel Zsanett

Absztrakt

Lisa Kay a művészeti oktatás terápiás megközelítéseivel foglalkozik. Fő célja, hogy stratégiákat kínáljon a művészeti oktatás gyakorlatának támogatása és fejlesztése érdekében. Pályafutása során a legkülönbözőbb képességű és korosztályú emberekkel foglalkozott művészetterapeutaként. Miután kórházaknak fejlesztett művészeti terápiás programokat, érdeklődése a speciális oktatásra helyeződött át. E változás voltaképpen az orvosi modellről a pszicho-társadalmi modellre történő átállást jelenti, amely a diákra művészként tekint, és erősségeit hangsúlyozza. Kay az évek során ráeszmélt arra, hogy a művészeti nevelésben tevékenykedő oktatóktól elvárják, hogy támogassák tanulóik, hallgatóik érzelmi fejlődését, azonban a variábilis traumákkal rendelkező tanulók, hallgatók támogatásához szükség van az oktatók felkészítésére.


Lisa Kay (2020). Therapeutic Approaches in Art Education. Davis Publications Inc. 186.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Lengyel, Z. (2020). Terápiás stratégiák a művészeti oktatásban: Lisa Kay: Therapeutic Approaches in Art Education. Iskolakultúra, 30(11), 108–109. Elérés forrás https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/34091
Rovat
Kritika