A fotóelemzés forrásértéke a múzeumpedagógiában

Main Article Content

Julianna Joó

Abstract

E tanulmányban arra vállalkozom, hogy felhívjam a figyelmet a múzeumpedagógiai foglalkozásokról készült fotók forrásértékére. Ugyanis a múzeumpedagógia területétől nem idegen a fotók készítése, gyakran a szakemberekkel szembeni követelmény a múzeumpedagógiai tevékenységekről készült fotósorozat dokumentálás céljából; például év végi beszámolókhoz, amikhez illik fotókat is mellékelni. Ennek következtében is kerülnek fel a különböző jellegű fotók a múzeumok honlapjára vagy közösségi oldalukra. Esetünkben nem meghatározó az, hogy a tanulmányban felhasznált képeket melyik felületről töltöttük le. Ennek nyomán megpróbálok a fényképek nem-verbális kommunikációs csatornáján keresztül ízelítőt adni a művészeti múzeumokban használt múzeumpedagógiai módszerek, technikák és eszközök lehetőségeiről, előnyeiről és hátrányairól.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Joó, J. (2014). A fotóelemzés forrásértéke a múzeumpedagógiában. Iskolakultúra, 24(6), 99–110. Retrieved from https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21533
Section
Articles