A kommunikatív oktatási stílus előnyei

Main Article Content

László Dóra

Abstract

Az órai tananyagok elsajátítása esetenként nagyon időigényes, és ezért nem ad lehetőséget az oktatónak, hogy más eszközt alkalmazzon, mint a frontális osztálymunka. Vannak azonban olyan – a tananyagokhoz szorosan nem kötődő – ismeretkörök, amelyek a tanulók érdeklődési körébe tartoznak, és többet szeretnének tudni róla. A tanár ilyenkor megpróbálhatja ezeket akár kérdés-válasz formájában elmagyarázni, de még jobb, ha rávezeti a hallgatókat. A kommunikatív oktatási forma épít az iskolába járók aktivitására, valamint előzetes tudására, ezért sokkal produktívabb lehet. Hasonló ahhoz, amikor a tanóra keretein belül csoportos feladatot kapnak, és azt együtt kell megoldaniuk, azzal a kivétellel, hogy ott versenyhelyzetben vannak, és nem egy kötetlen beszélgetésen. Ebből származott az alapvető ötlet, hogy vajon az egyszerű beszélgetésnek milyen eredménye lehet a tudásnövekedésre egy hétköznapi téma esetén, ha nem egymással versengő helyzetben, és szabad légkörben zajlik.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Dóra, L. (2012). A kommunikatív oktatási stílus előnyei. Iskolakultúra, 22(6), 90–95. Retrieved from https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21286
Section
Articles