A néphagyományok művelődési-pedagógiai alkalmazásának generációi

Main Article Content

Erzsébet Várszeginé Gáncs

Abstract

Ma már belátjuk, hogy a nevelésnek sem czélja se kizárólag a föld, se kizárólag a menny számára készitni elő az embert, hanem a nevelés legjobban cselekszik, ha a növendék összes, -ugy testi, mint szellemi erőit, tehetségeit, képességeit összhangzatosan kifejti: magától függ azután, hogy azokat későbbi életpályáján mint használja fel: a nevelés jobbat nem tehet, mint ha az embert önmaga nevelőjévé képesíti....” (Kiss és Öreg, 1876, 25. o.) Kiss Áron gondolata ismerősként, időszerűként olvasható napjainkban, amikor fontos, hogy a gyermekek egyre több, a mindennapi életben hasznosítható tudáshoz jussanak az iskolában is.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Várszeginé Gáncs, E. (2012). A néphagyományok művelődési-pedagógiai alkalmazásának generációi. Iskolakultúra, 22(5), 84–96. Retrieved from https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21276
Section
Articles