Tizedik évfolyamos szakközépiskolás tanulók tankönyvolvasási meggyőződései

Main Article Content

Anikó Molitorisz

Abstract

A tanulók szövegértési teljesítményéről rendszeres tájékoztatást nyújtanak az elmúlt évek nemzetközi és hazai mérései. A PIRLS és a PISA vizsgálatokban a 10 és a 15 éves tanulók teljesítményét vizsgálják, az eredmények összehasonlíthatóságát a nemzetközi szintű adatfelvétel biztosítja. Az olvasás területével foglalkozó kutatók az eredmények mögött meghúzódó okok feltárása és a szövegértési képesség fejlesztési lehetőségeinek feltérképezése érdekében a teljesítmény mögött meghúzódó olyan egyéni jellemzőket és folyamatokat is vizsgálnak, mint például az olvasási motiváció vagy az olvasási stratégiák használata.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Molitorisz, A. (2011). Tizedik évfolyamos szakközépiskolás tanulók tankönyvolvasási meggyőződései. Iskolakultúra, 21(6-7), 157–165. Retrieved from https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21163
Section
Articles