Új episztemológiák kihívása a neveléstudományban

Main Article Content

György Mészáros

Abstract

A magyar neveléstudományban az utóbbi időben előtérbe kerültek a kutatásmódszertanhoz kapcsolódó problémafelvetések, ritkábban esik azonban szó a mélyebben rejlő tudományelméleti alapokról és alapkérdésekről. Ezzel ellentétben a külföldi (például angolszász) pedagógiában igen nagy irodalma van az episztemológiai jellegű kérdéseknek, vitáknak. A társadalomtudományokban az utóbbi évtizedekben ismét komoly kérdéssé vált, hogy mit értünk tudományon és tudományosságon. Sokféle új hang jelent meg, s ezzel összefüggésben több új episztemológia tűnt fel és követel helyet magának a pedagógiai kutatások világában is, mint például a posztstrukturalizmus vagy az újmarxizmus. Ezek az elméletek számos kihívást hoznak a neveléstudomány számára.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Mészáros, G. (2010). Új episztemológiák kihívása a neveléstudományban. Iskolakultúra, 20(1), 14–33. Retrieved from https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20955
Section
Articles