A tartalmi szabályozás meghatározó elemei, a tantervi paradigmák komparatisztikája

Main Article Content

Vilmos Vass
István Perjés

Abstract

Kutatásunk keretében arra tettünk kísérletet, hogy bemutassuk azt az utat, amely a kompetencia-alapú oktatás eszméjének kiteljesítésétől az iskolarendszerekbe való beágyazódásáig, az eredményes implementációig vezetett. A kutatás első fázisában arra vállalkoztunk, hogy áttekintsük a paradigmaváltás legfontosabb színterein történteket: a kompetencia alapú szabályozás kiépülését, az ehhez illeszkedő curriculumelmélet műfaji átalakulását, a kulcskompetenciák tantervesülését, implementációját. Ebben az áttekintésben arra is választ kellett keresnünk, miképpen hatnak ezek a folyamatok a tanárképzés rendszereire és a mindenkori pedagógiai gyakorlatra.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Vass, V., & Perjés, I. (2009). A tartalmi szabályozás meghatározó elemei, a tantervi paradigmák komparatisztikája. Iskolakultúra, 19(12), 81–100. Retrieved from https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20946
Section
Articles