A problémaközpontú módszer hatékonysága a középiskolai biológiatanításban

Main Article Content

János Máth
Ibolya Revákné Markóczi

Abstract

A 20. század végének nemzetközi felmérései nyilvánvalóvá tették, hogy a magyar tanulók problémamegoldó képességének szintje nem megfelelő. Ennek következtében át kellett gondolni, hogy mely tényezők állhatnak a fejlesztés szolgálatában. Mindez végül egy olyan kísérletsorozat elvégzéséhez vezetett a középiskolai biológiatanítás keretein belül, amely rendszeresen alkalmazta a problémamegoldás stratégiáját, és amelynek értékelése során nyilvánvalóvá vált, hogy ez a stratégia hatékony. Az eredmények itemek szintjén történő behatóbb elemzése azonban bizonyos problémákra hívja fel a figyelmet, amelyek kiküszöbölésével még sikeresebbé válhat a problémaközpontú módszer, valamint az iskolai tanulás-tanítás folyamata.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Máth, J., & Revákné Markóczi, I. (2007). A problémaközpontú módszer hatékonysága a középiskolai biológiatanításban. Iskolakultúra, 17(6-7), 97–113. Retrieved from https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20644
Section
Articles