Pénzügyi tudatosság fejlesztése e-környezetben hallgatói vélemények az OTP Fáy Alapítvány kurzusáról a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetemen
Main Article Content
Absztrakt
Jelen tanulmány a pénzügyi műveltség fejlesztésének lehetőségeit vizsgálta a felsőoktatásban az OTP Fáy Alapítvány Pénzügyi Alapműveltségi Programjának (PAP) egyetemi adaptációján keresztül. A Budapesti Gazdaságtudományi Egyetemen (BGE) meghirdetett Megtérülő tudatosság: gyakorlati pénzkezelés e-learning kurzus célja a hallgatók pénzügyi tudatosságának növelése interaktív tananyagok és rugalmas tanulási környezet alkalmazásával. A kutatásban 154 hallgató vett részt, és három egymást követő félév során gyűjtött adatokra épült. A tanulmány feltárta a résztvevők pénzügyi céljait, a kurzus elvégzésének motivációit, valamint az egyes témakörök (pl. megtakarítások, hitelek, kockázatkezelés) relevanciáját. Az önbevalláson alapuló kérdőíves vizsgálat eredményei igazolták a hallgatók pénzügyi ismereteinek szignifikáns növekedését, különösen a hitelek, a megtakarítások és a kockázatkezelés területén, amely területeken a hallgatók alacsony előzetes ismeretekről számoltak be. A kurzus technikai és tartalmi elemeinek értékelése pozitív visszajelzéseket kapott, különösen a SCORM formátumú interaktív modulok és a tanulásmenedzsment rendszerbe integrált elvégezhetőség kapcsán, de az elemzés fejlesztési javaslatokat is megfogalmazott, például a tananyag egyszerűsítésére és további interaktív elemek beépítésére vonatkozóan. Az eredmények hozzájárulnak az e-learning-alapú pénzügyi oktatás hatékonyságának növeléséhez, valamint a felsőoktatásban részt vevők pénzügyi műveltségének fenntartható fejlesztéséhez.