Az írótanári szerepdualizmus problémája Németh László 1950-es és 60-as években konstruált önmeghatározásaiban

Main Article Content

Tamás Vincze

Absztrakt

Grezsa Ferenc 1979 és 1990 között megjelentetett három Németh László-könyvében az általa kialakított sajátos fogalomrendszerre támaszkodva ábrázolta az író három jelentős korszakának műhely és szerepalakító tényezőit, önértelmező kísérleteit. Az alábbi tanulmány Németh László utolsó korszakának szerepdilemmáit tárja fel, elsősorban a kései esszékben és naplófeljegyzésekben, valamint az író nyílt és magánleveleiben található öninterpretatív kijelentéseket és azok hátterét elemezve.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Vincze, T. (2016). Az írótanári szerepdualizmus problémája Németh László 1950-es és 60-as években konstruált önmeghatározásaiban. Iskolakultúra, 26(9), 73–96. Elérés forrás https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21838
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek