A Komplex Instrukciós Program, mint státuszkezelő eljárás

Main Article Content

Emese K. Nagy

Absztrakt

A Hejőkeresztúri Modell részeként ismert Komplex Instrukciós Program (K. Nagy, 2012) olyan speciális kooperatív tanulási eljárás, amely tudásban és szocializáltságban heterogén tanulói csoportokat képes kezelni. Az alábbi írás a program magyarországi bevezetését megelőző kutatásokat foglalja össze, a hangsúlyt a tanulók közötti státuszrangsorra és annak kezelésére helyezve. Kitér az osztályon belüli rangsor kialakításának okaira, az osztály szociális szerkezete megváltoztatásának lehetőségére és a tanulók innovatív gondolkodásának fejlesztésére. Figyelmet fordít a többféle képesség felhasználásának szükségességére, valamint a csoport és az egyén értékelésének lehetőségére is.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
K. Nagy, E. (2015). A Komplex Instrukciós Program, mint státuszkezelő eljárás. Iskolakultúra, 25(5-6), 33–46. https://doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.5-6.33
Rovat
Cikkek