A kétnyelvű gyermekek identitáskonstrukciójának alakulása [melléklet]

Main Article Content

Ildikó Saruga Gáborné Kiss

Absztrakt

A bilingvizmus témakörének egyik központi témája a kétnyelvűek identitásának alakulása. Az erre vonatkozó szociolingvisztikai kutatások több dimenzió mentén vizsgálják, hogy a kétnyelven felnövő gyermekből milyen identitású felnőtt lesz és ezt az identitást mi határozza meg. Továbbá, hogy milyen a kétnyelvű saját anyanyelvéhez való viszonya, mi történik az évek során az anyanyelvvel: nyelvvesztés, nyelvváltás, nyelvcsere vagy nyelvmegtartás. (pl.Susan Gal, 2002 , Fodor, 2005)1 A kutatások egy része azt világítja meg, hogy a többségi közösség milyen hatást gyakorol a migráns kétnyelvűek identitására.(pl. Bindorffer, 1997, 2001, Csiszár, 2004)2 Írásomban viszont arra vagyunk kíváncsiak, hogy már jóval korábban, a koragyermekkorban hogyan mutatkozik meg a – két nyelv, két kultúra, két közösség – mentén megélt tapasztalatok alapján az identitáskeresés, hogyan szökkennek szárba a kettős identitás csírái (az Ausztriában élő migráns szülők 3-10 éves gyermekeinél).

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Saruga Gáborné Kiss, I. (2014). A kétnyelvű gyermekek identitáskonstrukciójának alakulása [melléklet]. Iskolakultúra, 24(11-12), 3–11. Elérés forrás https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21580
Rovat
Cikkek