Piaristák történelemtankönyvei, piaristák tankönyvválasztása : gondolatok a Horthy-korszak tankönyvhasználat-történetéhez

Main Article Content

Gábor Albert B.

Absztrakt

Unger Mátyás 1976-ban megjelent tankönyvtörténeti összefoglalását (Unger, 1976) a hazai történelem tankönyvtörténettel foglalkozó szakmunkák napjainkig is viszonyítási pontnak tekintik. Unger a klebelsbergi időszak középiskolai történelem tankönyvhasználatáról a dualizmus kori helyzethez viszonyítva azt írja, hogy „az engedélyezett tankönyvek száma erősen lecsökkent, de bizonyos fokú szabad versengés azért továbbra is fennmaradt.” (Unger, 1976, 155. o.). Majd pár sorral később így folytatja:„A tényleges választási lehetőség mégis erősen leszűkült a felekezeti kérdés kiéleződése miatt. Különösen szigorúan megszabott volt a » döntés« a katolikus iskolák esetében, amelyek mind a Szent István Társulat könyveit használták.” (Unger, 1976, 155. o.). Az 1931–32-es iskolai év1 katolikus fiú középiskolai értesítőinek áttekintése után – Ungerrel ellentétben – árnyaltabb következtetések megfogalmazására jutunk.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Albert B., G. (2012). Piaristák történelemtankönyvei, piaristák tankönyvválasztása : gondolatok a Horthy-korszak tankönyvhasználat-történetéhez. Iskolakultúra, 22(12), 46–55. Elérés forrás https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21339
Rovat
Cikkek