A professzionalizációs folyamatok történetének kutatása a 2000-es években

Main Article Content

Péter Tibor Nagy

Absztrakt

Az oktatásügy professzionalizációs folyamatait reflektáló kutatások a tanítók, a tanárok, a neveléstudományokat kutatók professzionalizációs folyamataira egyaránt kiterjedtek. A látszólag oly különböző csoportok professzionalizációjának mindenütt előforduló eleme a képzettség/szakirányú diploma/minősítettség, a normatív alkalmazási feltételek, a kamarai-egyesületi jellegű szerveződés, a kongresszusok, tanszékek és karok, a standardizált normák alapján működő szakmai, illetve tudományos folyóiratok, könyvsorozatok létrejötte és sorsának alakulása. Jelen vizsgálatban a 2000 után önálló könyvként publikált műveket és az öt legfontosabb neveléstudományi folyóiratban (1) publikált tanulmányokat tekintettem át, ezen az idő- és forráskörön kívül csak kivételesen indokolt esetben terjeszkedtem.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Nagy, P. T. (2011). A professzionalizációs folyamatok történetének kutatása a 2000-es években. Iskolakultúra, 21(1), 3–8. Elérés forrás https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21107
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek