Oktatás egy soknyelvű világban : az oktatókat és az oktatási rendszert érintő kihívások

Main Article Content

Georg Gombos

Absztrakt

Az emberi társadalmaktól mindenkor megkívánták, hogy emberek és fogalmak formájában az újjal, az idegennel érintkezzenek. Néha még ma is szükség van annak megítélésére, hogy ered-e valamilyen – és ha igen, milyen – kihívás vagy éppen fenyegetés az újból, az idegenből, és hogy miként kell arra reagálnunk. Az inklúzió, az exklúzió és még a megsemmisítés is a reakció lehetséges formái voltak és lehetnek, amiket megfigyelhetünk a világban. Ha mi itt és most olyan érintkezési formákra szorítkozunk, amelyek mentesek a nyilvánvaló erőszaktól – a strukturálistól azonban nem (Galtung) –, akkor, úgy tűnik, ma a pluralisztikus társadalmak arra törekszenek, hogy elkerüljék az exklúziót, és ne kényszerítsék ki az inklúziót.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Gombos, G. (2010). Oktatás egy soknyelvű világban : az oktatókat és az oktatási rendszert érintő kihívások. Iskolakultúra, 20(4), 59–67. Elérés forrás https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21009
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek