A zümmögés leküzdése : egy drámapedagógiai akciókutatás első tanulságai [melléklet]

Main Article Content

Géza Máté Novák

Absztrakt

Értékrendviták kereszttüzében a magyar oktatáspolitika pedagógiai innovációt emleget, a pedagógusszakma: reformretorikát. Ezt a jelenséget elemezve-bírálva újabban Trencsényi László Jorgosza is megemlékezik a drámapedagógiai mozgalom hetvenes-nyolcvanas években oly látványos „berobbanásáról” (Trencsényi, 2008). Báthory Zoltán így írt a reform „átfogó” és politikán is fölülemelkedni tudó jellegéről: „demokratizálni és modernizálni kell az oktatásügy egész rendszerét; az iskolastruktúrát, a szemléletet és az intézményi folyamatokat egyaránt. […] A közoktatás reformja társadalmi érdek, a társadalmi fejlődés lendkereke, nem lebeg az űrben, nem liberális játékszer” (Báthory, 2006)

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Novák, G. M. (2009). A zümmögés leküzdése : egy drámapedagógiai akciókutatás első tanulságai [melléklet]. Iskolakultúra, 19(9), 3–19. Elérés forrás https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20889
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek