Genetikai ismeretterjesztés fontossága óvodában és általános iskolában

Main Article Content

Veronika Végh
Csilla Zsigmond
Gábor Elbert
Zsolt Nagy

Absztrakt

A természettudományos ismeretterjesztés megismertetését már kisgyermekkortól el lehet kezdeni és meg lehet szerettetni a gyermekkel ezeket a képzési területeket. Óvodás korban az érzelmek kifejezetten fontosak a gyermekeknél, ezáltal meghatározó élményeket szerezhetnek egy-egy természettudományos tapasztalat, kísérlet, megfigyelés során, mely emlékek akár a gyermek későbbi érdeklődésére és a tantárgyakhoz való hozzáállására is hatással lehetnek. Számos korábbi kutatási eredmény is alátámasztja, hogy az érdeklődés felkeltése, illetve fenntartása erősebb, ha az tapasztalati tényen alapul, vagy emlékek, érzések fűződnek a jelenséghez, tananyaghoz. Ebben a tanulmányban egy genetikai ismeretterjesztő programot mutatunk be, amely játékosan ismerteti meg az óvodásokkal a genetika érdekességeit. A programban 6 különböző fővárosi óvoda 118 óvodása vett részt.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Végh, V., Zsigmond, C., Elbert, G., & Nagy, Z. (2016). Genetikai ismeretterjesztés fontossága óvodában és általános iskolában. Iskolakultúra, 26(5), 99–110. Elérés forrás https://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21809
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek