A kérdésorientált (inquiry based) történelemtanítás összekapcsolása az IKT adta lehetőségekkel

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

László Kojanitz

Absztrakt

Az elmúlt évtizedekben kifejlesztett tanítási és tanulási modellek közül az ’inquiry based’ vagy ’problem based inquiry’ elnevezésű vált az egyik legelterjedtebbé. A természettudományi és a társadalomtudományi oktatásban is sikerrel alkalmazzák sok helyen (Loh, Reiser, Radinsky, Edelon, Gomez és Marschall, 2001; Simons és Klein, 2007; Ravitz és Mergendoller, 2005). Az angolszász országokban széleskörűen adaptálták a történelemtanítás megújításához is. E modellt követve a tanárok körében is hamar népszerűvé váló új curriculumok, tankönyvsorozatok és a világhálón elérhető digitális tananyagok készültek az elmúlt évtizedben. Ilyen például az angol Think through, az amerikai History Alive és a kanadai Mavericks programcsomag.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Hogyan kell idézni
Kojanitz, L. (2010). A kérdésorientált (inquiry based) történelemtanítás összekapcsolása az IKT adta lehetőségekkel. Iskolakultúra, 20(9), 65-81. Elérés forrás http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21056
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek