A kérdésorientált (inquiry based) történelemtanítás összekapcsolása az IKT adta lehetőségekkel

Main Article Content

László Kojanitz

Absztrakt

Az elmúlt évtizedekben kifejlesztett tanítási és tanulási modellek közül az ’inquiry based’ vagy ’problem based inquiry’ elnevezésű vált az egyik legelterjedtebbé. A természettudományi és a társadalomtudományi oktatásban is sikerrel alkalmazzák sok helyen (Loh, Reiser, Radinsky, Edelon, Gomez és Marschall, 2001; Simons és Klein, 2007; Ravitz és Mergendoller, 2005). Az angolszász országokban széleskörűen adaptálták a történelemtanítás megújításához is. E modellt követve a tanárok körében is hamar népszerűvé váló új curriculumok, tankönyvsorozatok és a világhálón elérhető digitális tananyagok készültek az elmúlt évtizedben. Ilyen például az angol Think through, az amerikai History Alive és a kanadai Mavericks programcsomag.

Article Details

Hogyan kell idézni
Kojanitz, L. (2010). A kérdésorientált (inquiry based) történelemtanítás összekapcsolása az IKT adta lehetőségekkel. Iskolakultúra, 20(9), 65–81. Elérés forrás http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21056
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek