Methods and Necessity of Competitive Analysis

Main Article Content

Árpád Benkő-Kiss

Abstract

Companies in the competitive market suffers continuous pressure by competitors. The occurrence and the presence of competitors in the marketing segments needs reactions, pliancy, and analysis. The competitor analysis must be a complex and planned process to determine, evaluate our competitors' behaviour and helps to determine the adequate answers.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Benkő-Kiss, Árpád. 2024. “Methods and Necessity of Competitive Analysis”. Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok 18 (3-4):43-49. https://doi.org/10.14232/jtgf.2023.3-4.43-49.
Section
Market competition, social responsibility and logistics
Author Biography

Árpád Benkő-Kiss, University of Szeged Faculty of Engineering

főiskolai docens

References

Adorján, C., Bary, L., Lukács, J., Róth, J. Veith, J. (2002): A számvitel és mérlegelemzés alapjai 2. Beszámolás és könyvvezetés. Gábor Dénes Főiskola, Budapest.

Andor, G. (2007): Üzleti gazdaságtan alapjai. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar.

Hanyecz, L. (2009): Controlling és üzleti tervezés. Saldo kiadó, Budapest.

Lehota, J., Horváth, A., Komáromi, N. Papp, J. (2007): Marketing BA jegyzet. SZIE, GTK.

Unyatinszki, T. (2012): Vállalati tervezés és kontrolling. Ph.D. értekezés, BCE Gazdálkodástudományi Kar.

Whalley, A. (2010): Strategic Marketing. Bookboon.com.

Zsankó, V. (2018): Pénzügyi kontrolling a kis-és középvállalati szektorban. Diplomamunka, Budapesti Gazdasági Főiskola.