Consumer Awareness Survey When Buying Sausages

Main Article Content

Bálint Erdei
Tamás Kulcsár
Brigitta Zsótér
Jószef Mihalkó

Abstract

In parallel with health and environmental protection, consumer awareness of nutrition has also come to the fore, with an impact on the meat products market. In this context, issues of morality and health protection in meat consumption are currently under discussion. Pork and pork products, which are sometimes labelled as unhealthy, are the main focus of attention. Thus, as our research topic, we undertook a questionnaire survey on the consumption and purchasing habits of sausages. We tried to draw the right conclusions about consumer awareness by comparing the responses on this topic with the demographic data of the respondents.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Erdei, Bálint, Tamás Kulcsár, Brigitta Zsótér, and József Mihalkó. 2024. “Consumer Awareness Survey When Buying Sausages”. Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok 18 (3-4):89-97. https://doi.org/10.14232/jtgf.2023.3-4.89-97.
Section
Corporate success, sales promotion, consumer behaviour and product development
Author Biographies

Brigitta Zsótér, University of Szeged Faculty of Engineering

egyetemi docens

Jószef Mihalkó, University of Szeged Faculty of Engineering

tanársegéd

Funding data

References

Magyar Élelmiszerkönyv 1-3/13-1 számú előírása a húskészítményekről és egyes előkészített húsokról (48/2016. (VII. 18) FM rendelet a Magyar Élelmiszerkönyv kötelező előírásairól szóló 152/2009. (XI. 12.) FVM rendelet módosításáról).

Csanádi J., Zsarnóczay G., Bencsik D. (2019): Élelmiszertechnológiák, 1. kötet, Állati eredetű nyersanyagot feldolgozó élelmiszertechnológiák. Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar Élelmiszermérnöki Intézet, Szeged. http://eta.bibl.u-szeged.hu/2192/ (2023. 11. 18.)

Dióspatonyi I. (2017): A húsfeldolgozás technológiája. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest.

Erdei B., Kulcsár T., Zsótér B., Mihalkó J. (2023): Virsli vásárlási és fogyasztási szokások (kérdőív). <https://docs.google.com/forms/d/1qXPJg59A8-qrQ8KGeqRzs27Kzk09HFZ1gPwwoaxrV8g/

viewform> (2023. 11. 18.)

Hofmeister-Tóth Á. (2017): A fogyasztói magatartás alapjai. Akadémiai Kiadó, Budapest.

Horváth H. Zs., Szabó P. B., Véha A. (2016): Investigation of wheat grits during storage. Acta Universitatis Sapientiae Alimentaria, 9 (1): 41–49. https://doi.org/10.1515/ausal-2016-0004

Magyar Z., Véha A., Szabó P. B. (2020): Examination of milling technological properties of different wheat varieties. Progress in Agricultural Engineering Sciences, 16 (S1): 75–86. https://doi.org/10.1556/446.2020.10008

Nábrádi Z., Kovács S., Szakály Z. (2017): A húsfogyasztási szokások összefüggése az evési attitűdökkel a fiatal felnőtt korosztályban. Marketing & Menedzsment, 51 (EMOK klsz): 75–84.

OECD-FAO (2022): Agricultural Outlook 2022-2031. OECD Publishing, Párizs.

Smith, E. R., Mackie, D. M., Claypool, H. M. (2016): Szociálpszichológia. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest.

Szabó B., Čolović, R., Sredanović, S., Filipović S., Kormanjoš, Š., Spasevski, N., Gyimes E. (2013): Effects of addition of carp meat on hardness of rat feed pellets. Food & Feed Research, 40 (1): 43–51.

Szabó P. B. (2013): Kernel hardness and dough reological investigation on different wheat varieties. Analecta Technica Szegedinensia, 7 (1-2): 59–63. https://doi.org/10.14232/analecta.2013.1-2.59-63

Véha A., Szabó P. B., Gyimes E. (2012): Peritec technology to reduce fusarium toxin contamination in the milling technology. Analecta Technica Szegedinensia, 6 (1-2): 131–136.

Vida V., Szakály Z. (2023): Sertéshús és sertéshúskészítmények fogyasztási szokásai, trendjei. Táplálkozásmarketing, 10 (1): 81–97. https://doi.org/10.20494/TM/10/1/6

Vida V., Szűcs I. (2016): Társadalmi-kulturális kérdések és a tradíciók szerepe a sertéshúsfogyasztásban. Táplálkozásmarketing, 3 (2): 79–89. https://doi.org/10.20494/TM/3/2/6