Corporate Social Responsibility – In the Review of an Online Survey

Main Article Content

Edina Lendvai
Ádám Krausz

Abstract

Socially responsible behaviour has been part of humanity for thousands of years, and the business practices associated with it have been around for hundreds of years. In today's world, economic development has meant that decisions made in the business world now have a major impact on and determine the local, regional and global environment in which a company operates. In the course of our research, we conducted interviews with a small entrepreneur and a representative of a medium-sized company to find out how much CSR exists in the operation of Hungarian businesses. In addition, we conducted a questionnaire survey to find out the opinions and knowledge of the Hungarian population about CSR. We realised that CSR strategies do not only exist overseas, but that the topic is also gaining in importance in Hungary, beyond our expectations. The respondents to the questionnaire survey also confirmed this opinion, with a significant number of respondents having encountered the concept of CSR. It became clear during the evaluation that the use of CSR activities is not only important for companies, but also benefits society and the global environment.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Lendvai, Edina, and Ádám Krausz. 2024. “Corporate Social Responsibility – In the Review of an Online Survey”. Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok 18 (3-4):51-60. https://doi.org/10.14232/jtgf.2023.3-4.51-60.
Section
Market competition, social responsibility and logistics
Author Biography

Edina Lendvai, University of Szeged Faculty of Engineering

főiskolai docens

References

Csáfor H. (2009): Vállalatok társadalmi felelősségvállalása, regionális vizsgálat az Észak-magyarországi Régióban. Doktori értekezés, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, Gazdálkodás- és Szervezéstudományi Doktori Iskola, Környezetmenedzsment specializáció, Budapest.

Csigéné Nagypál N. (2008): A vállalatok társadalmi felelősségvállalása és kapcsolódása a fenntarthatósághoz. PhD disszertáció tervezet, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, Budapest.

Dahlsrud, A. (2008): How Corporate Social Responsibility is Defined: an Analysis of 37 Definitions. Journal of CorporateSocialResponsibility and Environmental Management, 15 (1): 1–13. https://doi.org/10.1002/csr.132

Kis, K. (2021): Social responsibility and quality: issues of competitiveness and sustainable development. In: Stefańska, M. (szerk.): Sustainability and sustainable development. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznan. 135–150. https://doi.org/10.18559/978-83-8211-074-6/II6

Málovics Gy. (2011): Vállalatok társadalmi felelősségvállalása – oktatási segédanyag. Szeged.

Szlávik J. (2009): A vállalatok társadalmi felelősségvállalása. Complex, Budapest

Watts, P., Holme, L. (1998): Meeting Changing Expectations – Corporate Social Responsibility, WBCSD Report, Geneva.

Tóth G. (2007): A valóban felelős vállalat - A fenntarthatatlan fejlődésről, a vállalatok társadalmi felelősségének (CSR) eszközeiről és a mélyebb stratégiai megközelítésről. Környezettudatos Vállalatirányítási Egyesület, Budapest.Tóth

Zsótér B., Illés S., Simonyi P. (2020): Model of Local Economic Development in Hungarian Countryside. European Countryside, 12 (1): 85–98. https://doi.org/10.2478/euco-2020-0005

Zsótér B., Búrány Á., Deák D. (2022): Egy szeged környéki mezőgazdasági Kft. készletgazdálkodása – etikai vonatkozásokkal. Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, 17 (3-4): 99–105. https://doi.org/10.14232/jtgf.2022.3-4.99-105