Vállalatok társadalmi felelősségvállalása – egy online felmérés tükrében

Main Article Content

Lendvai Edina
Krausz Ádám

Absztrakt

A társadalmilag felelős magatartás több ezer éve része az emberiségnek, az ezzel összefüggő üzleti gyakorlatot is több száz éve ismerjük. A mai világban jellemző gazdasági fejlődés következtében mára az üzleti világban hozott döntések nagymértékben befolyásolják, illetve meghatározzák a helyi, a regionális és a globális környezetét egy vállalatnak. A kutatásaink során interjúkat készítettünk egy kisvállalkozóval, valamint egy középvállalat képviselőjével, hogy megtudjuk, mennyire létező fogalom a társadalmi vállalati felelősségvállalás a magyar vállalkozások működésében. Emellett kérdőíves felmérés során a hazai lakosság CSR-ral kapcsolatos véleményét, ismereteit igyekeztünk megismerni. Rádöbbentünk, hogy nem csak a tengerentúlon létezik a CSR-stratégia, előzetes várakozásainkat felülmúlva már Magyarországon is egyre nagyobb hangsúlyt kap a téma. A kérdőíves felmérésben részt vevők is megalapozták ezen véleményünket, a kitöltők jelentős része találkozott már a CSR fogalmával. A kiértékelés során egyértelművé vált, hogy a CSR-tevékenységek alkalmazása nem csak a vállalatok számára fontos, de a társadalom és a globális környezet szintén profitál belőle.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Lendvai, Edina, és Ádám Krausz. 2024. „Vállalatok társadalmi felelősségvállalása – Egy Online felmérés tükrében”. Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok 18 (3-4):51-60. https://doi.org/10.14232/jtgf.2023.3-4.51-60.
Rovat
Piaci verseny, társadalmi felelősségvállalás és logisztika
Információk a szerzőről

Lendvai Edina, Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar, Mérnöki Menedzsment és Ökonómiai Intézet (Szeged)

főiskolai docens

Hivatkozások

Csáfor H. (2009): Vállalatok társadalmi felelősségvállalása, regionális vizsgálat az Észak-magyarországi Régióban. Doktori értekezés, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, Gazdálkodás- és Szervezéstudományi Doktori Iskola, Környezetmenedzsment specializáció, Budapest.

Csigéné Nagypál N. (2008): A vállalatok társadalmi felelősségvállalása és kapcsolódása a fenntarthatósághoz. PhD disszertáció tervezet, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, Budapest.

Dahlsrud, A. (2008): How Corporate Social Responsibility is Defined: an Analysis of 37 Definitions. Journal of CorporateSocialResponsibility and Environmental Management, 15 (1): 1–13. https://doi.org/10.1002/csr.132

Kis, K. (2021): Social responsibility and quality: issues of competitiveness and sustainable development. In: Stefańska, M. (szerk.): Sustainability and sustainable development. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznan. 135–150. https://doi.org/10.18559/978-83-8211-074-6/II6

Málovics Gy. (2011): Vállalatok társadalmi felelősségvállalása – oktatási segédanyag. Szeged.

Szlávik J. (2009): A vállalatok társadalmi felelősségvállalása. Complex, Budapest

Watts, P., Holme, L. (1998): Meeting Changing Expectations – Corporate Social Responsibility, WBCSD Report, Geneva.

Tóth G. (2007): A valóban felelős vállalat - A fenntarthatatlan fejlődésről, a vállalatok társadalmi felelősségének (CSR) eszközeiről és a mélyebb stratégiai megközelítésről. Környezettudatos Vállalatirányítási Egyesület, Budapest.Tóth

Zsótér B., Illés S., Simonyi P. (2020): Model of Local Economic Development in Hungarian Countryside. European Countryside, 12 (1): 85–98. https://doi.org/10.2478/euco-2020-0005

Zsótér B., Búrány Á., Deák D. (2022): Egy szeged környéki mezőgazdasági Kft. készletgazdálkodása – etikai vonatkozásokkal. Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, 17 (3-4): 99–105. https://doi.org/10.14232/jtgf.2022.3-4.99-105