Osztályfőnöki óra: lehet másképp!

Main Article Content

Hegedűs Szilvia

Absztrakt

14 szó, 14 téma: ön- és társismeret, kommunikáció, probléma- és konfliktusmegoldás, énhatékonyság, önszabályozás, tolerancia, empátia, segítés, együttműködés, versengés, vezetés, felelősség, időgazdálkodás, jövőorientáció. Mindazon területek, amelyek fejlesztése egy osztályfőnöki óra szerves részét kell képezze. Ugyanakkor ezeket az órákat gyakran az adminisztrációs teendőkre, esetenként egy-egy közös program megszervezésére, illetve valamilyen osztály- vagy iskolaszintű probléma megoldására használják. Azonban az osztályfőnöki órák valódi célja a tanulók egyéni fejlesztése, illetve az osztályközösség összekovácsolása kellene legyen, amihez az Osztályfőnöki óra: Másképp! című kötet kiváló módszertani segítséget biztosít a pedagógusok számára.


 


Kasik, L. & Gál, Z. (szerk., 2019). Osztályfőnöki óra: Másképp! Módszertani segédanyag pedagógusoknak gyakorlatokkal és tématervekkel. Szeged: Mozaik Kiadó.

Article Details

Hogyan kell idézni
Hegedűs, S. (2019). Osztályfőnöki óra: lehet másképp!. Iskolakultúra, 29(11), 107–110. Elérés forrás http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/33262
Rovat
Kritika