Kreatív gyakorlatok megtervezésének alapelvei az irodalomoktatásban

Fő cikktartalom

Nándor Takács

Absztrakt

Kreatívírás-feladatok egyre gyakrabban tűnnek fel a kortárs irodalompedagógiai irányzatokban. Számos tankönyv tartalmaz az íráskészséget a fantázia és a találékonyság segítségével fejleszteni kívánó feladatokat, s a különböző irodalmi szervezetek is gyakran hirdetnek kreatív írással foglalkozó táborokat. Az élményekben gazdag irodalomtanuláshoz eredményesen járulhatnak hozzá a tanárok és szerzők saját olvasói és alkotói tapasztalataiból merített ötletek, valamint a rugalmasságra és rögtönzésre való képesség, de legalább ennyire fontos az oktatási módszereket meghatározó alapelvek kidolgozása és rendszerezése is. Ebben a tanulmányban utalok azokra a tudományos megközelítésekre, melyek hazánkban a kreatív írás módszertanának szellemi bázisát adhatják, majd pedig rendszerezem azokat az alapelveket, melyek az irodalomórai kreatív gyakorlatok megtervezésében segítségünkre lehetnek.

Cikk részletek

Hogyan kell idézni
Takács, N. (2018). Kreatív gyakorlatok megtervezésének alapelvei az irodalomoktatásban. Iskolakultúra, 28(3-4), 70-76. Elérés forrás http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/22788
Rovat
Szemle