Honnan hová tartunk? : iránytű a szociális fejlődés segítéséhez

Fő cikk tartalom

Erika Rozália Vígh-Kiss

Absztrakt

Napjainkban egyre gyakrabban halljuk a ’szociális kompetencia’, ’szociális nevelés’, ’proszociális viselkedés’ kifejezéseket. Az iskolai gyakorlatban a tudás átadása, a tanulásszervezés mellett előtérbe került a szociális kompetencia fejlesztése. Egyre több tanulmány jelenik meg a szociális neveléssel kapcsolatban, ám számos cikk pontatlanságokat tartalmaz. Többek között ezért volt égető szükség egy olyan szintetizáló munkára, ami az eddigi részeredményeket szélesebb kontextusba helyezve újabb összefüggésekre hívja fel a figyelmünket. Mit is jelentenek a fenti fogalmak és hogyan segíthető a gyermekek proszociális viselkedésének fejlődése? A témában való eligazodásban segít Zsolnai Anikó legújabb könyve, A szociális fejlődés segítése.

Cikk részletek

Hogyan kell idézni
Vígh-Kiss, E. R. (2015). Honnan hová tartunk? : iránytű a szociális fejlődés segítéséhez. Iskolakultúra, 25(10), 90-94. Elérés forrás http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21715
Rovat
Cikkek