Az egyetemi lemorzsolódás kérdőíves vizsgálata

Fő cikk tartalom

Fruzsina Lukács
Tamás Sebő

Absztrakt

Az egyetemi tanulmányok megszakításának „költségei” igen magasak az érintett hallgató, a környezete, az intézmény, valamint a társadalom számára egyaránt. Ennek ellenére ez a probléma az egyetemi képzésben is egyre nagyobb mértékben jelentkezik, bár képzési területenként eltérő arányban. Tanulmányunkban egy olyan önértékelő kérdőíves eljárás fejlesztési lépéseit mutatjuk be, amelynek célja, hogy a döntés meghozatala előtt pontos képet adjon a hallgatónak kilépési szándéka okairól, és azokról a lépésekről, amiket tehet. Ez nem azt jelenti, hogy célunk lenne a hallgató „visszatartása”, azonban szeretnénk elérni, hogy döntése tudatos és informált legyen, akármi is lesz annak végeredménye.

Cikk részletek

Hogyan kell idézni
Lukács, F., & Sebő, T. (2015). Az egyetemi lemorzsolódás kérdőíves vizsgálata. Iskolakultúra, 25(10), 78-86. https://doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.10.78
Rovat
Cikkek