A Rövid Egyetemi Unalom Kérdőív faktorstruktúrája

Fő cikk tartalom

Nikolett Ulicza
Dóra Gajdos
Beáta Bőthe
István Tóth-Király
Gábor Orosz

Absztrakt

Kutatásunk célja az volt, hogy – Pekrun, Goetz, Titz és Perry (2002) Teljesítmény Érzelmek Kérdőívét (Achievement Emotions Questionnaire, AEQ) felhasználva – megvizsgáljuk az Egyetemi Unalom Kérdőív faktorstruktúráját. A vizsgálatban 370 egyetemi hallgató vett részt, 87 férfi és 283 nő. A megerősítő faktorelemzés (CFA) szerint a kérdőív hosszabb verziója majdnem elfogadható modellilleszkedést mutat, azonban a rövid változat faktorstruktúrája teljes mértékben megfelel a követelményeknek. A kérdőív alapul szolgálhat további kutatásokhoz, melyek célja az oktatással kapcsolatos érzelmek feltárása. Az eredményeket az unalommal való megküzdés fényében értelmeztük.

Cikk részletek

Hogyan kell idézni
Ulicza, N., Gajdos, D., Bőthe, B., Tóth-Király, I., & Orosz, G. (2015). A Rövid Egyetemi Unalom Kérdőív faktorstruktúrája. Iskolakultúra, 25(10), 69-77. https://doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.10.69
Rovat
Cikkek