Nagy József
Az elemi kombinatív képesség kialakulásának
kritériumorientált diagnosztikus feltárása 3

Molnár Gyöngyvér
Az iskolai és az alkalmazható tudás kettőssége 21

Huszár Ágnes
Nyelvhalál 32

Báthory Zoltán
Aggódások, vívódások: egységes tanárképzés? 37

Örkényi Ágota - Koszonits Rita
Akiknek sem otthon, sem az iskolában nem jó 43

Szatmári Zoltán - Katona Zsolt - Vass Miklós
A konfliktusmegoldó képesség hátterének vizsgálata általános iskolai tanulók körében 56


Laikus olvasás és populáris kultúra

Arató László
Manipulált minikontextusok - avagy milyen szöveg(világ) is van a magyarórán? 67

Timár Borbála
"A jeles és szekundáns dolgozatok hallatlan bájú bombasztjai" 73

Rákai Orsolya
A többi néma csend 81

Mesterházy Balázs
"I just murdered the alphabet" 90


Vigné Lencsés Ágnes
Matematikából középszintű érettségivel a felsőoktatásba? 97

Csákány Antalné
Tanszerismertető 105

Nagy Borbála
Bábeli zűrzavar vagy nyelvek békés együttélése? 110

H. Papp Zsolt
A történet vége 116

Huszka Imre
Záróra 122

Forray R. Katalin
Cigány gyermekek közösségeikről 130


Dömsödy Andrea
Egy NAT-nak megfelelő informatika tankönyvcsaládról 141
(Katsányi Sándor - Könyves-Tóth Lilla [1998]: Információ - Könyv - Könyvtár. Rozgonyi-Borus Ferenc - Kokas Károly: Informatika tankönyvcsalád)

04/8