A herbartianizmus és a magyar oktatásügy 3

Németh András
A herbartianizmus recepciója a pesti egyetemen 5

Pukánszky Béla
Herbart, Schneller és Kant az erkölcsi nevelésről 18

Mikonya György
Két Herbart-tanítvány: Karl V. Stoy és Wilhelm Rein 27

Brezsnyánszky László
A Herbart-paradigma magyar neveléstani recepciója 38

Kiss Endre
A herbarti pedagógia filozófiai alapjairól 44


Nagy Péter Tibor
Egyenlőtlen alfabetizáció és nemzetiségek a századforduló Magyarországán 53

Kocsis Mihály
Tanárok véleménye a pályáról és a képzésről 66


Kelecsényi László
Ideje van 79

Fűzfa Balázs
„Sem azé, aki fut…” 85

Munkácsy Katalin
A matematikatörténet szerepe a matematika tanításában 89

A kétnyelvű kéziszótártól az értelmező szakszótárig 95

Márkus Éva – Márkus Katalin
A Magay-Országh- és a Varga-Lázár-féle magyar-angol középszótárak összehasonlítása 95

Varga Diána Judit
Magyar-francia kéziszótár 99

Fóris Ágota
Beás-magyar szótárak 101

Nagy Ágnes
Egy horvát-magyar képes szótár 102

Hesz Györgyi
MoBiMouse – a fordító egér 104

Gradwohl Eszter
Egy német-magyar, magyar-német kétnyelvű értelmező szakszótár 106

Molnár Krisztina
Számítástechnikai fogalmak értelmező szótára 109

Hoffmann Rózsa
Érettségi és felvételi külföldön 111
(Mátrai Zsuzsa: Érettségi és felvételi külföldön)

Keresztes György
Jürgen Habermas: A kommunikatív etika 115
(Habermas, Jürgen: A kommunikatív etika. A demokratikus
vitákban kiérlelődő konszenzus és társadalmi integráció
politikai-filozófiai elmélete)

Angyal Ágnes
Vizuális analfabéták 118
(Ute Benz: Warum sehen Kinder Gewaltfilme?
Miért néznek a gyerekek erőszakos filmeket?)

02/5