Előadások a gyermekkor történetéről 3

Pukánszky Béla
Gyermeküket tanító apák 5

Nóbik Attila
Gyermekek a dualizmus iskolái és a család hatókörében 16

Németh András
A reformpedagógia gyermekképe 21

Szabolcs Éva
A gyermektanulmányi szemléletmód megjelenése a magyar pedagógiai sajtóban, 1890–1906 33

Dombi Alice
Gyermekkép-értelmezések a 19–20. század fordulóján 39

Kéri Katalin
Gyermekképünk az ötvenes évek első felében 47

Boreczky Ágnes
Családtörténet, mobilitás és iskoláztatás 60


Báthory Zoltán
Tudásértelmezések a magyar középiskolában 69

Vágó Irén
Tanulói továbbhaladás – hátrányos helyzetben 76

Mirnics Zsuzsa
Körkép a Vajdaságból 98

Dömötör Edit
Műfaj és kompozíció – Gion Nándor novellásköteteiről 104

Kékesi Zoltán
Retorika, poétika, történetiség 117
(Eisemann György: Mikszáth Kálmán)

Hibaigazító

A ,Családtörténet, mobilitás és iskoláztatás’ című tanulmányban előforduló szedési hibákért elnézésüket kérjük.
A szöveg helyesen:
67. oldal: elemelkedési helyett felemelkedési
67. oldal: cseléd helyett család
A szövegközi ábrák sorrendje a következő:
A 63. oldalon található ábra helye a 65. oldal. Az ábrán K. Judit családfája szerepel. A lakóhelyek Bakonyság, Szűcs, Keszthely, illetve Szűcs, Keszthely.
A 65. oldalon közölt családfa T. Andrea interjújához tartozik, helye a 63. oldal.
A 66. oldalon lévő ábra K. Éva családi adatait tartalmazza, helye a 64. oldal.

02/3