Forray R. Katalin
Pályakezdő cigány fiatalok 3

Ligeti György
Mit tehet az iskola? 16

Mészáros Anita
Etnikai hangsúly vagy közösségismeret? 27

Gadó Szilvia
Magyarul mondd, anyu! 34

Gúti Erika
Romák az oktatásban 49

Kende Ágnes
A kudarcok okai 57



Lukács Barnabás
A halmozottan hátrányos helyzetű és cigány fiatalok nevelése – oktatása – szakképzése 63

Kiss Erzsébet
Roma gyerekek képzése a Kárpátok Eurorégió
magyarországi területén 69

Iván M. Zsuzsanna
Kis testsúly – evolúciós stratégia? 77

Pólya Zoltán
Kilenc év Csenyétén 80

Szabó János
A Magyar Honvédség hivatásos állománya és a cigány származású katonák 88

Cserti Csapó Tibor – Ignácz Mária
Van-e közük a cigány kisebbségi önkormányzatoknak a cigány oktatási programokhoz? 96


Beck Zoltán
Cigány Tanulmányok
(Nagy Pál: Cigányperek Magyarországon I.;
Cserti Csapó Tibor: A nemzetközi és hazai kisebbség-
védelemről) 103

Kamarás István
Rejtett tanterv
(Veres András: Művek, pályák, nemzedékek) 105

Zákány Tóth Péter
Megszakítottság, folytonosság, többszólamúság
(Veres András: Művek, pályák, nemzedékek) 107

Bartha Árpád
„Kakas, adjon jó napot!”
(Kiss Áron: Magyar gyermekjáték-gyűjtemény) 115

00/12