H. Nagy Péter
Az Ady-líra értelmezhetőségének ezredvégi horizontjai 3

Petőfi S. János–Benkes Zsuzsa
A verbális szövegek analitikus megközelítése szemiotikai szövegtani keretben (I.) 9

Ujváry Gábor
„Tudós kolostor, csöndes kolostori kerttel” 18

Hamar Mária
A tehetséggondozás kérdései a mindennapok gyakorlatában 31

Zátonyi Sándor
Kölcsönhatások a tanulók előismeretei és az iskolában szerzett ismeretek között 43

Radnóti Katalin
A fizika- és kémiatanítás összehangolása 54

Boronkai Szabolcs
A magyarországi német irodalom szerepvesztése és identitáskeresése 63

Hermann Róbert
Kossuth és Görgei 77

Szoleczky Emese
„Fényesebb a láncnál a kard…” 95

Székesfehérvári Róbert
Az első hadügyér 99

Csikány Tamás
Poeltenberg Ernő, a szabadságharc tábornoka 101

Rózsafalvi Zsuzsanna
A „nemzeti klasszicizmus” mint „nemzeti paradigma” 104

Monok István
Mit kezdjünk múltunkkal? 107

Vargáné Pagony Antónia
Miért tanítok szívesen Csákány Antalné–Károlyházy Frigyes fizikatankönyveiből? 109

Takács Gábor
Budapesti tanulók matematikaeredményeiről 111

Zsolnai Anikó
Ablak a világra 120

Orosz Sándor
Egy (nyugat)német pedagógiai tankönyvről 122

Róth András Lajos
Tanszermúzeum-alapítási kísérlet Székelyudvarhelyen 128

Sebők Zoltán
Kozmikus operett 132

Géczi János
A kereszténység rózsái (II.
)

98/3