Előszó 3

Csíkos Csaba
A PRIMAS-projekt 4

Michel Rocard – Peter Csermely – Doris Jorde – Dieter Lenzen – Harriet Walberg-Henriksson – Valerie Hemmo
Természettudományos nevelés ma: megújult pedagógia Európa jövőjéért 13

Nagy Lászlóné
A kutatásalapú tanulás/tanítás (’inquiry- based learning/teaching’, IBL) és a
természettudományok tanítása 31

Csíkos Csaba
Problémaalapú tanulás és matematikai nevelés 52

Veres Gábor
Kutatásalapú tanulás – a feladatok tükrében 61

Korom Erzsébet
A tanárok szakmai fejlődése - továbbképzések a kutatásalapú tanulás területén 78

B. Németh Mária
A természettudományi tudás/műveltség értelmezései nemzeti standardokban 92
8


Csányi Erzsébet
A kulturális identitásképzet felnyitása 100


Adorján Mária
Esélyegyenlőség a nyelvoktatásban 105
Kormos Judit és Csizér Kata (2010, szerk.):
Idegennyelv-elsajátítás és részképesség-zavarok

Németh Regina
A népművészet és a népi kultúra nevelési vonatkozásai a 20. század elején 3

Kaiser Zoltán
Fiatal Kutatók Színrelépése: tehetséggondozó műhelyek a Pannon
Egyetem Modern Filológiai és Társadalomtudományi Karán 3

Repertórium 2010

10/12